fbpx
Autentificare îinchide
Creaza un cont
Coșul meu îinchide

Blog

Noutati

E-TWOW Booster Plus – un Ferrari al trotinetelor electrice [REVIEW]

Autor: Vlad Andriescu Vlad Andriescu

e-Twow este o marcă de trotinete electrice cu sediul la Craiova. Își fac designul singuri, iar producția e în China. Am testat unul dintre vârfurile de gamă ale craiovenilor și am rămas impresionați.

Deși nu a trecut multă vreme de la ultima trotinetă testată, nu credeam că vom vedea mari îmbunătățiri. Lipsa noastră de experiență și-a spus cuvântul: e-Twow Booster Plus e din altă categorie. Vorbim de un vehicul urban rapid, relativ sigur și care poate să te ducă spre muncă fără nicio problemă, într-un timp bun.

Ca aspect general, trotineta are un ghidon care poate fi reglat pe înălțime, roțile sunt subțiri, iar cea din față conține și motorul electric. Are suspensie în ghidon și sub carenajul care susține picioarele. Din acest motiv, față de modelul testat în edițiile precedente, e-Twow Booster Plus e mult mai comodă pe drum și la denivelări. Atenție, totuși!

Trotineta se pliază prin apăsarea butonului de blocare și împingerea ghidonului în față. Când vrei să pornești la drum, ridici ghidonul. Eu am fost neatent, nu am așteptat să se producă un clic care anunță că ghidonul a fost securizat. Așa că, din mers, trotineta s-a pliat și am căzut la 30 de kilometri pe oră. În afară de o zgârietură în cot și o sperietură zdravănă, nu am pățit nimic. Nu e vina gadgetului, dar aveți grijă.

Viteză maximă de 30 km/h

Ținuta de drum e una bună, comodă. Atenție la virajele făcute cu 30 de kilometri pe oră, pentru că trotineta nu este foarte vioaie în viraje, roțile sunt mici, așa că riscați să cădeți. Faceți manevrele bruște cu atenție sau reduceți viteza.

La nivel tehnic, avem un motor de 500 de wați care ajunge la o viteză maximă de 30 de kilometri pe oră. Autonomai este de 30 de kilometri pe fișa tehnică. Cu toata acestea, producătorul craiovean menționează că aceasta poate fi atinsă la o viteză de 20 de km/h, cu o sarcină de 75 de kilograme și cu vânt sub 10 km/h. Noi am testat autonomia la viteză maximă, pentru că ne-a fost foarte greu să ne obișnuim să mergem mai lent odată ce am prins gustul trotinetei. Am ajuns la o autonomie de 25 de kilometri, cu mențiunea că am avut și porțiuni în urcare care au consumat mai mult bateria.

Bateria are un timp de încărcare de 2-3 ore, iar nivelul acesteia este afișat pe ecranul digital de pe ghidon. Deși pleci de la 90%, de exemplu, în timpul mersului, în funcție de accelerație, nivelul scade și nu este precis. În plus, odată ce frânezi, bateria se reîncarcă.

Apropo de acest lucru, un amănunt interesant. eTWOW Booster Plus are două frâne. Cea tradițională de trotinetă, în partea din spate. De asemenea, are o frână în ghidon, care reîncarcă motorul electric. Vorbim de un sistem KERS, care redistribuie energia spre roți și spre baterii, odată ce frânezi. Nu vei apuca să frânezi chiar deseori, cât să conteze. Atenție la frâna de pe ghidon! Dacă o apeși brusc, trotineta se oprește foarte rapid și ai șanse să cazi în cap. Încearcă să te obișnuiești cu ea la viteze mici.

Autonomie de aproximativ 25 de kilometri

Așadar, per total, autonomia urbană ne-a mulțumit și e suficientă pentru un asemenea vehicul. Noi am condus-o exclusiv prin trafic, nu pe trotuar, pentru că ni se pare periculos. Cu toate astea, te sfătuiesc să-ți iei o cască. În primul rând, nu ți se zburlește părul. În al doilea rând, uneori poate deveni o aventură să te strecori prin traficul din București cu așa ceva. Dacă șoferii abia au învățat minimul respect față de bicicliști, misiunea e și mai complicată pentru cei cu trotineta.

Nu faceți ceea ce am văzut în trafic: un tată care-și transporta fetița de aproximativ 5 ani cu trotineta. E periculos și nu merită.

Greutatea totală a trotinetei este de 10,8 kilograme, mai ușoară decât cea anterioară testată. Nu e ușor de cărat, dar e o variantă rezonabilă momentan. În timp, sperăm la ieftinirea trotinetelor electrice din materiale high-tech, cum ar fi fibra de carbon.

A doua noastră experiență cu o trotinetă electrică a fost una favorabilă. e-Twow Booster Plus e în altă ligă, un adevărat Ferrari al trotinetelor. Și nici că ne-am dori ceva mai rapid. Peste 30 de kilometri pe oră, lucrurile devin deja periculoase. Și așa, adrenalina a fost la cote înalte uneori. Dar românii s-au descurcat bine.

e-Twow Booster plus poate fi vehiculul care să te facă să te lași de mașină dacă singurele tale drumuri sunt de la muncă acasă și înapoi. Și poate fi momentul să ne recucerim orașul.

Sursa: www.start-up.ro.ro

8 thoughts on “E-TWOW Booster Plus – un Ferrari al trotinetelor electrice [REVIEW]

  1. Tiberiu spune:

    Tomnai sunt in situatia unui cautator de trotineta eleftrica. N-am pricipit, insa, de ce “E-TWOW Booster Plus” este “un Ferrari al trotinetelor electrice “. Ca performantele-i sunt mai slabe decat ale lui “Master”. Deci, cum e?

    1. E-TWOW Romania spune:

      Buna Tiberiu! Booster Plus are un motor mai puternic. Asta il ajuta sa aiba o vitaza maxima mai mare decat modelul Master, si totodata poate urca si pante ceva mai abrupte.

      1. Tiberiu spune:

        E adevarat ca 2835 (km.), deci, in ciuda celor 500W, n-avem de-a face cu un “Ferrari”.
        Acuma, in alta ordine de idei, tot n-am rezolvat problema cu trotineta. Primavara bate la usa, iar eu tot cutreer internetul in cautarea unei trotinete. Mi-a cazut cu tronc Masterul, dar e o problema la care nu stiu raspunsul. poate-l aflu in rubrica de fata.
        Iata despre ce este vorba. Eu locuiesc in Cluj, in cartierul Europa. Am zilnic de coborat zilnic, pana la servici, cam 3 km., cu o panta de 10-15%. Cum pot face asta cu Masterul, caci daca pornesc de acasa cu bateria 100%, frana regenerativa imi supraincarca acumulatorul, cu consecintele pe care toti le cunoasteti. Iar “frana” aia mecanica o sa-mi uzeze cauciucul si plasticul (aripa spate, cum ar veni), in cei 3 km. de franare continua, daca nu intr-o zi, in cateva zile cu siguranta. Intre noi fie vorba, nu inteleg cum niste ingineri intregi la cap au putut scorni un astfel de mod de franare, care-mi aminteste de copilaria, cand ne plimbam cu niste gioarse de biciclete, sutite din vecini, fara aripi, fara frane, cu lantul caraind ca o gaina beata, cu torpedoul nefunctional, doar cu niste tije pe post de pedale si pe care le franam apasand cu talpa pe cauciucul din fata. Acuma, redevenind seriosi, va intreb cum pot cobora dealul. Da’ de urcat, dupa amiaza, mi-l urca Masterul? Astea sunt singurele dileme care ma fac sa mai ezit. Altfel, Masterul imi convine total. Va astept raspunsurile si va multumesc anticipat.
        Cu stima.

        1. E-TWOW Romania spune:

          Buna ziua,

          Avand in vedere relieful orasului Cluj, recomandam achizitionarea unui model cu o capacitate a motorului si a bateriei mai mare. Stim ca modelul Master este mai rezonabil ca pret, insa nu credem ca va va multumi pe deplin datorita capacitatii mai mici a motorului 450 W si a bateriei al carei amperaj este de 8,5 A, 24 V.

          Am avut ocazia sa testam renumitul deal Feleac din Cluj si putem spune ca oricare din modelele Booster urca fara probleme acest deal. In ceea ce priveste franarea, recomandam utilizarea ambelor frane atat cea magnetica cat si cea mecanica si va asiguram ca nici cauciucul si nici aripa spate nu se vor deteriora intr-un timp foarte scurt. Bateria este prevazuta cu o protectie care nu va duce la supraincarcare.

          Va rugam sa accesati site-ul nostru pentru a beneficia de reducerile pe care le avem in aceasta perioada.

          1. Tiberiu spune:

            Am luat de bine opiniile dumneavoastra si am cumparat un Booster Plus S ( pentru firma clujana EuroCar). Multumesc de colaborare.

        2. Al Bundy spune:

          Simplu: nu incarca trotineta la maxim inainte sa pleci de acasa. Si incarc-o la servici daca mai e nevoie.

  2. Tiberiu spune:

    E adevarat ca 2835 (km.), deci, in ciuda celor 500W, n-avem de-a face cu un “Ferrari”.
    Acuma, in alta ordine de idei, tot n-am rezolvat problema cu trotineta. Primavara bate la usa, iar eu tot cutreer internetul in cautarea unei trotinete. Mi-a cazut cu tronc Masterul, dar e o problema la care nu stiu raspunsul. poate-l aflu in rubrica de fata.
    Iata despre ce este vorba. Eu locuiesc in Cluj, in cartierul Europa. Am zilnic de coborat zilnic, pana la servici, cam 3 km., cu o panta de 10-15%. Cum pot face asta cu Masterul, caci daca pornesc de acasa cu bateria 100%, frana regenerativa imi supraincarca acumulatorul, cu consecintele pe care toti le cunoasteti. Iar “frana” aia mecanica o sa-mi uzeze cauciucul si plasticul (aripa spate, cum ar veni), in cei 3 km. de franare continua, daca nu intr-o zi, in cateva zile cu siguranta. Intre noi fie vorba, nu inteleg cum niste ingineri intregi la cap au putut scorni un astfel de mod de franare, care-mi aminteste de copilaria, cand ne plimbam cu niste gioarse de biciclete, sutite din vecini, fara aripi, fara frane, cu lantul caraind ca o gaina beata, cu torpedoul nefunctional, doar cu niste tije pe post de pedale si pe care le franam apasand cu talpa pe cauciucul din fata. Acuma, redevenind seriosi, va intreb cum pot cobora dealul. Da’ de urcat, dupa amiaza, mi-l urca Masterul? Astea sunt singurele dileme care ma fac sa mai ezit. Altfel, Masterul imi convine total. Va astept raspunsurile si va multumesc anticipat.
    Cu stima.

  3. Robert spune:

    Buna ziua,

    Anul trecut mi-am luat in luna mai un master de care sunt foarte multumit. Am avut grija maxima de ea si pot spune ca la momentul actual este ca noua din toate punctele de vedere. Zilele astea, am mai luat inca una pentru sotie doar ca asta e booster plus s, cei drept la SH dar inca in garantie. Facand o comparatie intre ele, observ ca nivelul bateriei la booster plus s variaza foarte mult in comparatie cu master unde scade constant. La accelerare scade chiar si 50% dupa care isi revine. Ati putea sa-mi spuneti daca este normal ca nivelul bateriei la booster sa creasca sau sa scada cu diferente de procentaje cu mult peste variatiile de la master? Multumesc mult pentru raspuns. Mentionez ca masterul are 1700 km facuti si o autonomie facuta de mine (74 kg) de 36km iar boosterul are 284 km iar pana acum nu am avut timp sa merg mai mult de 9 km . O zi buna !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top
Sidebar